Blog

Olvass a szövegírás rejtelmeiről! Tudd meg, hogyan segítenek a szakmai cikkek a vállalkozásodban. Ha érdekel, hogyan dolgozom, vagy inspirációt keresel, jó helyen jársz!

statikus posztok Instagram

Többé nem kell „muszájból” posztolnom Instagramra

Miért váltottam statikus posztokra? A 9-grid-feed a gyakorlatban.

Tavaly decemberben a kislányom születésével rengeteg mindent át kellett gondolnom a vállalkozásomban. Mivel velem van egész nap, és a férjemen kívül, aki ugyancsak dolgozik, nincs segítségem, ezért ki kellett alakítanom egy olyan rendszert, amely lehetővé tette, hogy továbbra is elérjem a kitűzött céljaimat, lényegesen kevesebb munkára fordítható idővel.

A kommunikáció volt az első terület, amelyet teljesen átalakítottam, és a ráncfelvarrást az Instagram oldalammal kezdtem.

Megálmodtam egy fix megjelenést, vagyis jelenleg 9 darab olyan állandó poszt található rajta, amelyek minden lényeges információt tartalmaznak arról, hogy kinek, miben és hogyan tudok segíteni.

Nézzük is meg, hogy:

Mi ez a 9 fix posztból álló Instagram kezdőlap (9-grid-feed), és mire jó?

 Az Instagram kezdőlapodon, a képek helyén kilenc darab olyan posztot képzelj el, amelyek együttesen egy egységes, rendezett képet adnak ki. Olyan, mint egy mini weboldal: tartalmazza, hogy ki vagy, mit csinálsz, miért csinálod, milyen problémára és hogyan adsz megoldást.

Csinos, csajos, ártatlan megjelenése ne tévesszen meg, mert valójában egy komoly értékesítési tölcsér, amely feladata, hogy az oldaladra látogatókból feliratkozókat vagy akár vásárlókat csináljon. Az olyan látogatókat is, akik nem ismernek, nem követnek, soha nem hallottak rólad, fokozatosan „melegíti fel” a márkád vagy szolgáltatásod felé.

A célja pedig az, hogy levegye az állandó posztolással járó nyomást a válladról, mert segítségével mindig egy rendezett, profi megjelenés várja a követőidet anélkül, hogy folyamatosan meg kellene osztanod valamit.

Kinek való?

Ha szükséged van online jelenlétre – és manapság kinek nincs–, de az ügyfeleid elsősorban nem a social média jelenléted hatására érkeznek, akkor ez a megoldás egy olyan kiutat kínál az állandó posztolási kötelezettség alól, amely felszabadítja az erőforrásaidat. Így a benned bugyogó kreatív energiákat máshol tudod kamatoztatni.

Akkor érdemes választanod, ha nem tudsz vagy akarsz aktív lenni, de szeretnéd, hogy ha egy potenciális ügyfél rád keres, ne egy 2019. júliusi poszt fogadja. Helyette világos lesz számára, hogy fontos neked az igényes megjelenés, és tudatosan nem vagy jelen, nem azért, mert nincs időd vagy kedved posztolni. 

Szerintem akkor is jó döntés váltani, ha az elmúlt időszakban a ChatGPT által írt szövegeket posztoltad. Egyszerű és kézenfekvő megoldásnak tűnik, de sajnos ordít róla, hogy az AI írta.

Ha éppen bedarál a munka és nincs kapacitásod eredeti gondolatokra, akkor lehet, nem is kell erőltetni a posztolást, helyette oda csoportosítani a figyelmedet, ahol valóban tudsz alkotni, és szívesen is teszed. (Vagy kiszervezni az egész kommunikációdat, ha van rá lehetőséged.)

Lehet egy podcast vagy egy Youtube csatorna sokkal jobban fekszik, ahogy nekem is a blogolás, a posztok helyett.

Honnan jött ez a 9 statikus poszt?

4-5 éve egy barátnőm mutatott egy accountot. Ő volt az, aki eredetileg kitalálta és megvalósította ezt a fajta megjelenést, ezeket a statikus posztokat, amelyek inkább egy honlapnak néznek ki, mint Instagram jelenlétnek.

Most nyáron, amikor megoldást kerestem a tartalomgyártás optimalizálására, eszembe jutott ez a rendszer, és újra rákerestem.

Ahogy egy honlapnak, ezeknek a posztoknak sem csak az a feladata, hogy névjegyként funkcionáljanak, meg szépek legyenek, hanem, hogy az oldalamra látogatókat feliratkozásra vagy akár vásárlásra ösztönözzék.

Milyen szöveg kerüljön rá?

Ahogy minden ügyfélprojektnél, úgy a sajátomnál is először meghatároztam, hogy ki a célcsoportom, és mit szeretnék, mit csináljon a látogató, amikor az Instagram oldalamra érkezik.

Az ő fejükkel gondolkodva gyűjtöttem össze, és rendeztem logikus sorrendbe minden, a vásárláshoz szükséges információt.

Ez alapján írtam meg a kilenc poszt szövegét. Bemutatkozok, megmutatom, miért fontos, amit csinálok, kinek van rá szüksége és miért. Természetesen ügyfél visszajelzések is szerepelnek köztük, és egy letölthető ingyenes cikkíró sablon is. (Itt le tudod tölteni.)

Amikor az írással elkészültem, megkerestem Adrit, hogy segítsen egy letisztult és igényes megjelenés kialakításában.

Fantasztikus munkát végzett, segített a színeim megtalálásában is:

Íme a végeredmény:

– megnézem-

Nem kell teljesen ghostingolni az Instagramot, ha nem akarod!

A fix posztok mellett nyugodtan futhatnak hirdetések, készülhetnek Reelek, lehet sztorizni, tehát nem kell teljes mértékben kivonulni a felületről.

Minimalizálhatod a közösségi média jelenlétedet anélkül, hogy törölnéd magad Instagramról.

Számomra a posztolás egyre inkább teher lett, és hasznom sem származott belőle. Már a heti szintű aktivitás is kihívást jelentett, nemhogy a napi sztorizás.

Nem kizárólag ez vezetett a döntésemhez.

Most akkor mi bajom van az Instagrammal? 

Rövid válasz: a platformmal lényegében semmi.

Hosszú válasz: rájöttem, hogy többet nyerek azzal, ha kiszállok, és máshova teszem a fókuszt.

Ahogy egyre tudatosabban figyeltem az Instagram és a social média szerepét az életemben, ráébredtem, hogy szinte észrevétlenül átszőtte a mindennapjaimat. Mivel ugyanazon a telefonon intézem az e-maileket, a kapcsolattartást, amin a szabadidőmben is pörgetem a posztokat, rájöttem, hogy már régen lehetetlenné vált szétválasztani a munkát és a magánéletet.

Nem szeretnék álszent lenni, nekem is jól jött, hogy a kezemben volt az internet színe-java, amikor sok hosszú éjszakán át etettem a picimet. Az is jó, hogy a telefonomon keresztül sok mindent el tudok intézni a gyerekek mellett is.

Csak nehéz megtartani az egyensúlyt, hogy az offline zajból, kötelességekből ne az online térben keressek  kiutat.

Ha elfáradtam írás közben, benéztem az Instagramra, lefekvés előtt még csekkoltam a munka e-mailjeimet. A nagyfiam is többször megjegyezte, hogy mindig a telefonomat nézegetem. A kicsi meg ahogy meglátja, teper érte négykézláb.

És ez nagyon-nagyon nem az az irány, nem az az élet, amit élni szeretnék.

A becsapós edukációs tartalmak

Sok embert azért követtem, mert tanulni szerettem volna tőlük. Belegondoltam, hogy mikor volt olyan utoljára, hogy egy 15-60 másodperces videóból valóban, igazán megtanultam valamit? Vagy 4-8 oldalas posztokból?

Nekem még a receptek sem úgy sikerülnek, mint a Reelekben.

Jobb, ha egy témában inkább megnézek egy 8-10 perces videót, vagy elolvasok egy cikket, ahelyett, hogy az egy percben elhadart lényeget próbálnám hasznosítani.

A megváltozott élethelyzetem és ez a felismerés ösztönzött arra, hogy tudatosan újragondoljam a jelenlétemet – nem csak a munkám miatt, hanem az életem egészségesebb egyensúlya érdekében is.

Az ügyfeleim eddig sem nem az online jelenlétem hatására találtak meg – bár talán ennek ahhoz is köze volt, hogy korábban sem tőlem volt hangos az éter –, így ez nem akadályozott a váltásban.

Teljes mértékben nem tudok és nem is akarok kilépni az online térből, hiszen a felhőben dolgozom, ráadásul másik országból, és az ügyfeleimmel is e-mailben tartom a kapcsolatot.

Ezért kerestem egy népmesébe illő megoldást, vagyis mint a bíró okos leánya, aki vitt is meg nem is ajándékot a királynak; jelen is leszek, meg nem is.

Mi a helyzet a többi platformmal?

Instagram mellett Facebookon és LinkedInen vagyok jelen, de ezeken a felületeken sem voltam aktív. Adri készített borítóképeket, amelyekkel mindenhol egységes lett a megjelenésem.

A tervem, hogy a fókuszt áthelyezem a blogcikk és hírlevél írásra, havi egy levelet és cikket megírni inkább megvalósíthatónak tartok, mint folyamatosan tartalmat gyártani a felületeimre. Instagramon továbbra is tudok sztorizni, az nem bontja meg a szépen felépített feedemet.

Működik akkor ez a 9-grid-feed?

Erre egyenlőre nem tudok választ adni, mert most indítottam, de figyelni fogom, és feljegyzem a tapasztalataimat. Fél év múlva vagy egy új cikkben, vagy hírlevélben beszámolok az eredményekről.

Azt biztos, hogy nyereségként könyvelem el, hogy a közösségi média felületeim akkor is rendezett képet közvetítenek a vállalkozásomról, ha éppen nincs időm, kapacitásom posztolni. Annak is örülök, hogy megmarad a lehetőség, hogy sztorizzak, esetleg rövid videókat tegyek fel. 

Muszájból azonban semmit nem kell csinálnom. Hiába eredményeket, számokat nem tudok még felmutatni, nekem már ez a nyugalom bizonyítja, hogy megérte váltani.

 

 

Ha szükséged van friss tartalomra, szakmai cikkekre a honlapodra, akkor keress bátran, megírom neked.

Ha inkább te írnád meg, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá, akkor töltsd le a cikkíró sablonomat! Segíteni fog megtervezni, megírni és formázni a blogposztjaidat.

LETÖLTÖM